Groenland breidt uit op Green Park Aalsmeer

  3 oktober 2017  |     Nieuws

Groenland bv breidt uit en ontwikkelt naast het huidige bedrijfsgebouw van Celieplant en Bouquetnet haar nieuwe bedrijfspand. Op 3 oktober was de feestelijke start van de bouwwerkzaamheden met het plaatsen van de eerste kolom van het nieuwe gebouw. Op een kavel van 23.800 m2 zal een bedrijfsruimte met kantoor van 12.130 m2 gebouwd worden aan de Japanlaan op Green Park Aalsmeer.

“Groenland: het lef om groen te groeien!”

Met deze slogan maakt Groenland bv een statement voor nu en de toekomst. In 2014 werd het huidige pand op Green Park Aalsmeer opgeleverd en in gebruik genomen door Celieplant en Bouquetnet. De duurzame manier van bouwen en duurzame toepassingen zoals zonnepanelen, waterrecycling en -zuivering  getuigen van ‘lef’ en vooruitstrevendheid. Zo handelen ze hier niet alleen in ‘groen’ maar ontwikkelen en denken ze ook in groen.

John Celie bedient zelf de kraan voor het plaatsen van de eerste kolom
Groenland 2.0

Om alle bedrijven van Groenland bv te huisvesten op basis van de grondgedachte duurzaam ondernemen is bouwbedrijf Hercuton naast het huidige pand begonnen met de bouw van een nieuwe bedrijfshal. De 12.130 m2 metende bedrijfshal wordt minimaal op dezelfde wijze gebouwd als het vorige. Wederom wordt er gebruik gemaakt van een prefab betonnen constructie die past bij een duurzame manier van bouwen. De oplevering staat gepland voor het voorjaar van 2018 waarna er een interne verhuizing zal plaatsvinden. Celieplant en Bouquetnet verplaatsen haar activiteiten naar het nieuwe pand en Bloominess, nu nog gevestigd in Kudelstaart, zal verhuizen naar het huidige pand.

Zijn er toch nog verschillen?

Uiteraard zijn er na drie jaar gebruik en ervaring van het huidige onderkomen altijd zaken die beter kunnen, met name op het gebied van recycling en hergebruik van materialen worden er enkele nieuwe voorzieningen getroffen. Tevens wordt er in het nieuwe gebouw alleen nog maar gewerkt met ‘schone’ producten. De vraag naar volledig ecologische geteelde producten wordt steeds groter, de eindgebruiker en dus ook de retailer willen alleen maar schone boeketten en planten. Deze dienen dan ook in een volledig ecologisch verantwoorde omgeving te worden verwerkt en verpakt.

 

Dick van der Harst biedt John Celie namens Green Park Aalsmeer een cheque aan voor het goede doel ‘Ons tweede huis Aalsmeer’.

 

Aad Lafeber

Salesmanager, SADC