Just Brands: ‘Op dit kavel konden we de identiteit van ons bedrijf en onze merken kwijt’

  18 juli 2017  |    Interview

In de zomereditie 2017 van  het zakenmagazine Haarlemmermeer into business verscheen een special over SADC in het kader van het dertigjarig bestaan. Hiervoor zijn ook een zestal ondernemers geïnterviewd. Lees hieronder het interview met Arjan van der Heijden van Just Brands (Airport Business Park Lijnden).

Just Brands is een Nederlands modebedrijf. In Lijnden staat de thuisbasis van de casual jeansmerken PME Legend, Vanguard en Cast Iron. Het bedrijf is in 2009 naar Airport Business Park Lijnden verhuisd.

“Op dit kavel konden we een gebouw neerzetten dat helemaal bij ons past en waar we de identiteit van ons bedrijf en onze merken in kwijt konden”, stelt Arjan van der Heijden, operationeel manager van Just Brands. Aangezien de meeste medewerkers van het bedrijf in Amsterdam wonen en er ook regelmatig naar het buitenland wordt gevlogen, was deze locatie heel logisch. Toch ziet Van der Heijden nog wel een minpunt. “De verbinding via het OV is nog steeds niet goed, waardoor de meeste medewerkers gedwongen worden om met de auto te komen.”

Dat de locatie goed bevalt, blijkt uit het feit dat Just Brands is begonnen met een uitbreiding van het pand. “Daardoor kunnen we over twee keer zoveel ruimte beschikken en verder groeien”, aldus Van der Heijden, die het businesspark beschouwt als een van de best gemanagede, veiligste, schoonste en groenste parken van het land.

Over de toekomst van Airport Business Park Lijnden is Van der Heijden positief. “Gezien de geringe leegstand, ook tijdens de crisis, en de financiële positie van de Vereniging Airport Business Park Lijnden staat het bedrijvenpark er erg goed voor. Als straks de omlegging van de A9 is afgerond, kan ik dat pas echt goed beoordelen en kan ik inschatten welke  uitbreidingsmogelijkheden er zijn.” De aankoop van het pand is destijds via een makelaar gegaan. Derhalve had Van der Heijden weinig contact met SADC. “Het lijkt me goed dat SADC altijd betrokken blijft bij de parken die het ontwikkelt, om ondersteuning te bieden met kennis voor de continuïteit van een park.”

Download hier het volledige artikel, inclusief de interviews met alle zes ondernemers.

http://www.haarlemmermeerintobusiness.nu/magazine.html