No Excess opent ‘fasionable’ pand op Business Park Amsterdam Osdorp

  9 december 2016  |    Nieuws

Het Nederlandse herenkledingmerk No Excess heeft haar intrek genomen in het nieuwe pand op Business Park Amsterdam Osdorp. Hoewel de warehouseoppervlakte van 2.600 m2 gelijk is aan het oude pand in de regio, is door slimme inrichting en nieuwe heftrucks maar liefst 60 procent meer magazijnruimte gerealiseerd. De kantoorruimte van 1.400 m2 voldoet volledig aan de verwachting die je van een gerenommeerd fashionbedrijf mag hebben: fashionable inrichting met showroom en stylingruimtes.

 

Natuurlijke werkplek
Ook is er veel aandacht besteed aan de tuin rondom de werkplek. De kavel van 0,9 hectare is van alle zijden omringd door water. Tussen het water en het pand is een royale tuin aangelegd compleet met steiger, terrassen en met behoud van de natuurlijke elementen als riet en uitzicht op het gemaal Lijnden. Het kantoor heeft op de eerste verdieping rondom ruime balkons waardoor medewerkers ook daar het gevoel krijgen ‘buiten’ te werken. Henry Potuijt, Financial Director van No Excess: “Natuurlijk hebben we deze kavel bewust gekozen, maar nu het af is, realiseren we ons pas goed wat een bijzondere werkplek dit is.”

 

Wereldwijd
No Excess is in 1988 opgericht en was al in de regio gevestigd. Het modebedrijf zocht echter een nieuwe locatie Schiphol een geschikte locatie voor internationale fashionbedrijven. Het kledingmerk voor mannen wordt in meer dan twintig landen in de wereld verkocht en heeft meer dan 1.500 verkooppunten. Twee derde van de omzet wordt over de grens gerealiseerd. Vanuit het nieuwe energiezuinige pand wordt ook de (internationale) webshop afgehandeld. Op het hoofdkantoor op Business Park Amsterdam Osdorp werken zo’n veertig mensen.

 

Fashionconcept The Smart Outdoors
Met de vestiging van No Excess wordt verder invulling gegeven aan ‘The Smart Outdoors’: het fashioncluster Lijnden, Business Park Amsterdam Osdorp en de Akerpoort, gelegen in de groene achtertuin van Amsterdam en nabij Schiphol en haven Amsterdam. Een internationaal unique selling point dat onder andere voor fashionbedrijven interessant is. Gabbiano Denim vestigde zich al op Business Park Amsterdam Osdorp en op het naastgelegen Airport Businesspark Lijnden streken al eerder diverse modebedrijven neer, waaronder  The Sting en Just Brands. De groene waterkavels op Business Park Amsterdam Osdorp zijn interessant voor modebedrijven omdat daar tot 50% kantoor/showroom te realiseren is. In co-creatie met Fronteer Strategy en diverse regionale modebedrijven zoals Tommy Hilfiger, Just Brands en LaDress, wordt bovendien een fashioncluster ontwikkeld voor zowel een bedrijfsverzamelgebouw als single-tenant gebouwen, beide specifiek voor modebedrijven. Bijzondere aandacht wordt besteed aan de transitie naar een circulaire economie en de ontwikkeling van bedrijven ecosystemen. Hierdoor moet Business Park Amsterdam Osdorp de beste en groene locatie voor modebedrijven worden.

Anne Peters

Anne Peters

Salesmanager, SADC

a.peters@sadc.nl