
Schiphol Logistics Park is ingedeeld in drie zones, elk afgestemd op verschillende logistieke activiteiten:
Zone voor grootschalige logistiek
Het oostelijke en zuidwestelijke deel van het terrein zijn geschikt voor bedrijven met grootschalige logistieke operaties. Deze zones bieden voldoende ruimte voor lange vrachtwagens (LZV’s).
Zone voor kleinschalige activiteiten
In het noordwestelijke deel is ruimte voor kleinere bedrijven, zoals expediteurs, koeriersdiensten en autoverhuurders. Deze zone is afgestemd op bedrijven die direct samenwerken met Schiphol en de luchtvrachtsector.
Zone voor parkeren
Het westelijke deel, gelegen onder de aanvliegroute van Schiphol, mag niet worden bebouwd. Dit gebied wordt gebruikt voor het parkeren van vrachtwagens.
Dankzij deze doordachte indeling en de strategische ligging naast Schiphol biedt Schiphol Logistics Park een efficiënte en flexibele infrastructuur.
Gezamenlijke aanpak bedrijven op Schiphol Logistics Park
De hoge kwaliteit van Schiphol Logistics Park wordt gewaarborgd door effectief parkmanagement. De parkmanagementvereniging zorgt voor een schone, veilige en goed onderhouden omgeving, waar prettig werken mogelijk wordt gemaakt. In overleg met de leden levert de vereniging diverse faciliteiten en diensten, zoals het onderhoud van de openbare ruimte en collectieve beveiliging.
De vereniging bevordert de samenwerking tussen eigenaren en gebruikers van het bedrijventerrein en fungeert als overlegorgaan met instanties zoals de gemeente. Deze gezamenlijke aanpak zorgt voor een goed georganiseerde werkomgeving waarin bedrijven optimaal kunnen presteren en bijdragen aan een duurzame toekomst.

Ecologische zones op Schiphol Logistics Park
Schiphol Logistics Park legt een sterke focus op ecologie en duurzaamheid.In samenwerking met diverse bedrijven is een ecologische zone van 15 hectare ontwikkeld.
De A4 Groenzone fungeert als groene buffer en is het visitekaartje van het terrein. Deze zone draagt niet alleen bij aan de visuele aantrekkelijkheid van het park, maar speelt ook een cruciale rol in het bevorderen van de biodiversiteit.
Dankzij een slimme grondbalans zijn 750 bomen geplant op hergebruikte grond, wat heeft bijgedragen aan een circulaire aanpak. In de Geniedijkzone, het leefgebied van de beschermde bunzing, worden nog eens 500 bomen toegevoegd. Deze natuurinclusieve benadering versterkt de biodiversiteit en onderstreept de duurzaamheidsdoelen van Schiphol Logistics Park.
Deze initiatieven maken van Schiphol Logistics Park een werkomgeving die zowel ecologisch verantwoord als toekomstbestendig is, en die bedrijven de mogelijkheid biedt bij te dragen aan een duurzamere wereld.

Schiphol Logistic Park
Nieuws
-
Kunstwerken markeren entreegebied Schiphol Logistics Park02/11/2023
Schiphol Logistics Park is uitontwikkeld qua kaveluitgifte, maar de gebiedsontwikkeling van de omgeving (groenpark) nog niet. Onderdeel daarvan zijn twee kunstwerken die het entreegebied aan weerzijden van de N201, bij…
-
Aan de Stegge Twello en Intospace realiseren logistiek bedrijfsgebouw op Schiphol Logistics Park30/10/2021
Aan de Stegge Twello en Intospace 1 B.V. hebben de aannemingsovereenkomst getekend voor een logistiek bedrijfsgebouw op Schiphol Logistics Park. De grondwerkzaamheden zijn inmiddels in volle gang en de eerste…
-
Aan de Stegge Twello and Intospace to construct new building at Schiphol Logistics Park30/10/2021
Aan de Stegge Twello and Intospace 1 BV have signed the construction contract for a new industrial logistics building at Schiphol Logistics Park. Earthworks are in full swing, and the first…